Mit is tanulunk?
A Yang-stílusú Tai Chi Chuan tananyagunk, mely Gu Lisheng nagymester hivatalos leszármazási vonalából származik, amelyet Gu Lisheng utolsó zárt ajtós tanítványa, Chi Qingsheng Mester örökölt. Gu Lisheng nagymester (Gu Luping) mind Yang Shao-hout, mind Yang Cheng-fu diákja volt. Leginkább, Yang Shao-hou Tai Chi Chuan tanításai miatt ismert.
Chi Qing-Sheng Mester, Gu Lisheng nagymester utolsó zárt ajtós tanítványa és örököse. Ezt a származási vonalat hívják ‘The Yang family Taijiquan Shao-hou lineage of Gu’s school.’ Chi Qing-Sheng Mester a mai napig tanítja a Yang Shao-hou Old Frame-et és a Yang Shao-hou Small Frame formákat.
Nemrégiben a Yang Shao-hou Old Frame -et a kínai nemzeti kulturális örökségként jegyezte be, hogy megőrizze ezt a formát, és még szélesebb körben terjessze.
Liang Dehua, Chi Qing-Sheng Mester belső tanítványa és a vonal 6. generációs zárt ajtós tanítványának hivatalos, tanúsított képviselője Kínán kívül.
Elsőre ez bizonyosan bonyolultnak tűnik, nézzük meg "lerajzolva", dőlt betűvel ábrázolva a Yang Family Tai Chi Chuan vonalat, illetve a Gu Lisheng vonalat.
1. GENERÁCIÓ
YANG LU CHAN
Yang családi Tai Chi Chuan "atyja", A "Legyőzhetetlen"
2. GENERÁCIÓ
YANG BAN-HOU
Yang Lu Chan második fia
YANG JIAN-HOU
Yang Lu Chan harmadik fia
Három gyermeke született:
3. GENERÁCIÓ
YANG ZHAO-YUAN
Fiatalon elhunyt, 2 leánygyermeke született
YANG SHAO-HOU
Yang Lu Chan, Yang Jian-Hou és Yang Ban-Hou tanítványa
YANG CHENG-FU
Tai Chi nyílt oktatása Kínában, Yang Family Tai Chi Chuan
Tai Chi Chuan megreformálása
4. GENERÁCIÓ
GU LI-SHENG
Yang Shao-Hou és Yang Cheng-Fu tanítványa
Yang Zhenduo
Yang Cheng-Fu gyermeke
Jelen
5. GENERÁCIÓ
1948-
CHI QING-SHENG
Gu Li-Sheng utolsó zárt ajtós tanítványa
Yang Jun
Yang Family Tai Chi Chuan ötödik generációs közvetlen örököse, vezető nagymester
6. GENERÁCIÓ
LIANG DE HUA
Chi Qing-Sheng zárt ajtós tanítványa
Vadas Mihály (Yang Yajian)
A Yang Family Tai Chi Chuan magyarországi instruktora
YANG LU CHAN (1799 – 1872)
1. GENERÁCIÓ
Yang Lu Chan, más néven Yang Fukui, Guangping prefektúrában, Yongnian megyében született. Ő az alapítója a Yang-család Tai Chi Chuan-nak, amely a legnépszerűbb és legelterjedtebb Taijiquan (Tai Chi Chuan) stílus a világon. Yang Lu Chan harcművészeti képessége rendkívül magas szintre jutott, amiért az "Yang Wudi" (Yang a legyőzhetetlen) nevet kapta.
YANG BAN-HOU (1837-1892)
2. GENERÁCIÓ
Yang Ban-Hou, más néven Yang Yu, Yang Lu Chan második fia és fiatal korától kezdve Tai Chi Chuant kezdett gyakorolni. Yang Ban-Hou nagyon magas szintű képességet ért el és őt ismerték a "Második generációs legyőzhetetlen Yang" (Yang Wu Di) néven.

Yang Banhou (楊班侯), vagy Yang Pan-hou (楊盤厚, 1837–1890) a Yang család T'ai Chi Chuan (Tradicionális Kínai: 楊氏太极拳; pinjin: Yángshì tàijíquán) második generációjának kiváló tanítója volt a Mandzsu Csing-dinasztia (Tradicionális Kínai: 大清; pinjin: Dà qīng; Mandzsu: Daiqing gurun; 1636–1912) alatt. Kollégái között ismert volt haragos természete miatt, és kevés tanítványa volt.

View more

YANG JIAN-HOU (1839-1917)
2. GENERÁCIÓ
Yang Jian Hou, más néven Jing Hu, Yang Lu Chan harmadik fia volt. Taijiquan-ja egyensúlyban volt a kemény és a lágy mozdulatokkal, és mély tudással rendelkezett a Tai Chi egyenes kard, kard és dárda terén. Yang Jian-Hou három fiút nevelt fel, Yang Shao-Hou, Yang Zhao-Yuan és Yang Cheng-Fu.
YANG SHAO-HOU (1862-1930)
3. GENERÁCIÓ
Yang Shao-Hou Yang Zhao Xiong-ként született, más néven Yang Meng Xiang. Ő Yang Jian-Hou legidősebb fia és Yang Cheng-Fu idősebb testvére. 7 éves korában kezdett el Taijiquan-t gyakorolni Yang Lu Chan, Yang Jian-Hou és Yang Ban-Hou irányításával. Megkapta az eredeti örökséget Yang Ban-Hou unokájától, és Taijiquan-ja hirtelen és vad volt.
YANG CHENG-FU (1883-1937)
3. GENERÁCIÓ
Yang Cheng-Fu, más néven Yang Zhao Qing, Yang Jian Hou harmadik fia és Yang Shao-Hou fiatalabb testvére volt. Kivételesen tehetséges volt a belső erő kifejtésében (Fa-Jin). Yang Cheng-Fu volt az, aki nyilvánosan kezdett elfogadni diákokat és nyilvánosan tanított. A mai napig elmondható, hogy a Yang-stílusú Taijiquan túlnyomó része yang Cheng-Fu tanításából származik.

Yang Cheng-fu élete

Yang Chengfu (楊澄甫; 1883–1936), vagy Yang Ch'eng-fu (楊成富), a híres Yang T'ai Chi Chuan család harmadik generációjába született. Chengfu rendszerezte a modern Yang iskola jellemzőit, és elterjesztette azt egész Kínában. Chengfu Yang Jianhou (1839–1917) legfiatalabb fia volt, aki Yang Luchan (1799–1872), a Yang T'ai Chi Chuan alapítójának legfiatalabb fia volt. Chengfu születési neve Zhao-qing (兆清) volt, míg magánéletben Chengfu-ként ismert. Idősebb testvérei Yang Zhao-xiong (1862–1930) (兆熊), vagy Yang Shaohou (楊少侯; magánéletben), és Zhao-yuan (兆元) voltak. Zhao-yuan fiatalon meghalt. Shaohou mind az apjától, mind nagybátyjától, Yang Banhou-tól (1837–1890) tanult. Tanult nagyapjától, Luchan-tól is, amíg tíz éves korában az nagyapja el nem hunyt. Banhouhoz hasonlóan Shaohou híres volt harcos és erőszakos temperamentumáról. Követelőző tanár volt, aki tendált teljes erővel ütni a diákjait. "Nagy Úrnak" hívták, Shaohou jártas volt a küzdelemben. Gyors mozdulatai és gyökerezett testtartása miatt volt ismert. Tanította a Yang T'ai Chi Chuan kis (小架 xiǎo jià) és közepes kereteket (中架 zhōng jià), majd kifejlesztette a saját "kis kör" (小圓圈 xiao yuanquan) stílusát. Ezt a magas és alacsony testtartások jellemzik, kis mozdulatokkal, amelyeket néha lassan, néha hirtelen hajt végre. Valószínűleg Banhou és Luchan által tanult technikák befolyásolták, amelyek a harci alkalmazásra összpontosítottak, és ma kevéssé ismertek. A Yang család harmadik generációjának másik tagja, Banhou fia, Yang Shao-p'eng (楊少鵬; 1872–1930). Ő Chen Xiu Fenggel tanult, Banhou tanítványával, mielőtt iskolát alapított Guangxi-ben (广西) Dél-Kínában, amely Vietnámmal határos területen fekszik. Ott töltötte élete utolsó éveit. Chengfu jellemében apjára hasonlított, és híres volt melegszívűségéről és intelligenciájáról. Sān Zi-nak, azaz "Harmadik Fiúnak" (三子) nevezték. Gyerekkorában nem érdeklődött a harcművészetek iránt. Tizenéves koráig nem kezdett el tanulni t'ai chi chuan-t. Ellentétben idősebb testvérével, Shaohou-val, főként Jianhou-tól tanult, ami elkülönítette t'ai chi chuan stílusukat. Chengfu folyamatosan tanult Jianhou-tól Pekingben. T'ai chi chuan készségeit "gyapjúba rejtett vas tű"-höz hasonlították. Testvére, Shaohou és társai, mint Wu Jianquan (1870–1942) (吳鑑泉) (a Wu T'ai Chi Chuan alapítója) és Sun Lutang (1860–1933) (孫錄堂) (a Sun T'ai Chi Chuan alapítója), együtt tanítottak a pekingi Testi Kultúra Kutatóintézetben 1914-től 1928-ig. Amikor apja, Jianhou 1917-ben elhunyt, Chengfu dél- és kelet-kínai városokban utazott. Olyan városokban tanított, mint Sanghaj, Guangzhou, Wuhan, Hankou, Nanjing és Hangzhou. Utazásai a t'ai chi chuan terjedésének harmadik, modern fázisát kezdték el, és egybeestek a Május Negyedik Mozgalom utáni időszakkal, ami egy kínai antii-imperialista, kulturális és politikai mozgalom volt, amely a 1919. május 4-i pekingi diáktüntetésekből származott. A fiatal kínai értelmiségiek újraértékelték a kínai hagyományokat, beszéltek az "ön-erősítésről", és magukénak tekintették a harcművészeteket. Chengfu írt is a kínai emberek megerősítésének szükségességéről a japán imperializmus és a nyugati modernizációs módszerek ellen. 1925-ben Cheng Fu kiadta "A T'ai Chi Chuan Művészetét" című könyvét, saját valós fotóival. 1931-ben "A T'ai Chi Chuan Alkalmazásai" címmel frissített képeket használva adta ki. 1928-ban meghívták, hogy szolgálja a Nankingi Központi Guo Shu Akadémia Wudang szekciójának élén, majd később a Zhejiang Tartományi Guo Shu Akadémiájának Hangzhou-i részlegének. 1930-ban Cheng Fu Sanghaiba költözött, ahol kiadta "A Tai Chi Chuan Teljes Elméletét és Elméletét" című könyvét. 1932-ben a Kuomintang (Kínai Nemzeti) tábornokai, Chen Jitang (1890–1954) (陳濟棠) és Li Zongren (1890–1969) (李宗仁) meghívták Guangzhouba tanítani. Két évig tanított, majd visszatért Sanghaiba. Yang Chengfu dél-kínai utazásai során fokozatosan elmozdult a t'ai chi chuan harci aspektusától az egészségügyi aspektusához. Amikor Chengfu először érkezett Sanghaiba, meghívták a "Puha Ököl" Társaságba, ahol bemutatta a "Különálló Sarokrúgást", amely nagy erejű hangot generált. Később lassú és egyenletes mozgásra változtatta a rúgást. A "Ököl a Gégebe" eredetileg nagy erőt mutatott a szállítás utolsó pillanatában, de ezt lassú és egyenletes mozgássá alakították át. Chengfu stílusának módszere fokozatosan lassú és folyamatos mozgásokká alakult át szünetek nélkül. Chengfu nagy testalkatú ember volt, és rendkívüli toló képességgel rendelkezett, amely nem támaszkodott li (力; erő) erejére. Érzékenysége rendkívül éles és agilis volt. Amikor ereje megnyilvánult, pontos volt. Villámgyors sebessége és rövid ütési távolsága miatt képes volt egy embert több méterre dobni veszély nélkül. Néhány Chengfu diákja azt mondta, hogy a tolás érzése felvillanyozó és kényelmes volt. Bár a t'ai chi chuan lágy és gyengédnek tűnt kifelé, belül kemény volt, mint az acél. Egy történet, amely szerint egy darab gyapot bemutatta Chengfu harci képességeit, továbbra is kering a harcművészeti körökben Guangzhou városánál, Guangdong tartomány fővárosában, Dél-Kínában. Ez egy terjedelmes kikötőváros a Hólyagfolyónak északnyugatra Hongkongtól. 1932-ben Chengfu és tanítványa, Fu Zhongwen (1903–1994) (傅鈡文), délre, Guangzhouba utaztak. Zhongwen később saját jogon elismert t'ai chi chuan mester lett. Kilenc éves korától kezdve Chengfu tanítványa volt. Ahogy Zhongwen nőtt, csatlakozott Chengfuval Kína körutazásain. Miközben Chengfu tanított, Zhongwen bemutatott. Zhongwen gyakran elfogadott kihívásokat más harcművészekkel szemben, és sosem hagyta figyelmen kívül Chengfu becsületét. Egy nap egy harcművészeti tanár, Liu és tanítványai ellátogattak Chengfu rezidenciájára. Megfigyelve a módot, ahogyan Liu öltözött és viselkedett, Chengfu észlelte, hogy Liu rendkívüli harci tehetséggel rendelkezik. Mikor találkozott Chengfuval, Liu jobb öklét bal tenyerébe nyomta és üdvözölte: "Jól ismert, hogy a t'ai chi chuan képességei kiválóak, és három generáción keresztül a ti családotoknak nincsenek riválisai. Kifejezetten azért jöttem ide, hogy megnézzem a képességeiteket." Chengfu rájött, hogy Liu kihívásra szólítja őt párbajra, és ez elkerülhetetlen. Hirtelen azonban eszébe jutott egy ötlet, hogy elkerülje a harcot, de tartsa meg a Wulin (武林), a harci világ törvényeit. Utasította Zhongwent, hogy hozzon egy egy láb hosszú pamutfonalat. Zhongwent meglepte, mert a pamutfonalatot akkoriban csak a Yang stílus belső tanítványai között használták edzőeszközként. Soha nem mutatták be az idegeneknek. Chengfu bemelegített a "Madár Foga Fogása" és a "Felhő Kezek" bemutatásával. Ezután a pamutfonalatot ujjai közé vette, és megkérdezte: "Ki rendelkezik ezer font erejével, hogy ketté tudja tépni ezt a pamutfonalatot?" Hallva ezt, Liu gúnyosan felnevetett, és elküldte saját tanítványát a kihívásra. Liu tanítványa megragadta a pamutfonal másik végét, és megkérdezte: "Mikor kezdjük?" Chengfu válaszolt: "Teljesen tőled függ." Liu tanítványa erősen húzta a pamutfonalatot. Chengfu minden mozdulatához igazodott. Hirtelen Liu tanítványa megfordította a mozgás irányát, azonban Chengfu késedelem nélkül ugyanúgy mozgott. Ez így folytatódott néhány körön keresztül, Liu tanítványa nem volt képes kettétépni a fonalatot. Miközben a fonalatot húzták, az egyenes maradt, bármely irányba is gyakorolták a erőt. Liu látta, mi történik, és elmondta tanítványának, hogy lépjen hátra. Miután Liu elvégezte a bemelegítést, az levegőbe ugrott, és több tornádó rúgást végzett. Azonnal utána Chengfu felé ugrott, és megragadta a fonál másik végét. Chengfu ugyanolyan gyorsan mozgott. Késedelem nélkül Liu visszaugrott visszavonulásba, miközben megpróbálta megtörni a fonalat. Chengfu követte Liut, megakadályozva, hogy a fonál megszakadjon. Liu aztán előre lőtt, mint egy nyíl, majd jobbra-balra pattogott, minden irányban mozogva. Ennek a mozgászűrzavarnak közepette sem Liu, sem Chengfu nem érintkezett egymással. Ahogyan mozogtak, olyan volt, mint egy sárkánylámpás, amely éjjel mozog. A nézők lenyűgözve voltak Chengfu képességeitől. A fonál egész idő alatt érintetlen és egyenes maradt. Hosszú küzdelem után, amikor Liu teljesen kifulladt és izzadt volt, Chengfu nyugodt és pihent volt, minden fáradtság jele nélkül. Amikor a küzdelem véget ért, Liu rájött, hogy Chengfu képességei rendkívüliek, és bankettet rendezett Chengfu tiszteletére. Azon a napon Liu jó barátokká vált Chengfuval. Ugyanúgy, ahogy Chengfu nagyapja és apja tette azt előtte, Chengfu is kifejlesztette a Dōngjìn (東進; energia megértése) és a Tǐngjìn (挺進; energia hallgatása) képességeit kiemelkedő mértékben. Chengfu képes volt minden ellenfél mozdulatához igazodni és visszalépni anélkül, hogy energia fogyott volna. A küzdelem tovább erősítette Chengfu hírnevét, amiért humanista és nagymester volt. Chengfu a t'ai chi chuant "nagy erővel rejtve a gyengéd mozdulatokban, mint egy vas kéz bársonykes ztyűben vagy egy tű a pamutban" jellemezte. Hangsúlyozta tanítványainak, hogy tartsák meg a "lazítást" és "kerekességet" mozdulataikban, amelyek lágyak, rugalmasak, egyenletesek és összhangban vannak a gondolataikkal. Chengfu "kiegyenesítette" az általa tanult középső méretű keretet (中架 zhōng jià) a Yang T'ai Chi Chuanban, majd később nagy keretet (大架 dà jià) fejlesztett ki. Chengfu későbbi éveiben kifejlesztett nagy keret pózai nyitottak és nagyítottak, egyszerűek és egyenesek voltak. Széles lépésű mozgásokat használtak és nagy kör alakú kar mozgásokat. A pózok szerkezete mindössze tömör és pontos, hangsúlyt fektetve a testtartás fenntartására a mozgás során. A mozgások lágyak és folyékonyak voltak, és egyenletes tempóban hajtódtak végre. A keménység és a lágyaság, a könnyedség és a nehézség jellemzői integrálódtak. Ezek a jellemzők teszik a nagy keretet a modern Yang T'ai Chi Chuan képviselő általános formájává. A nagy keretet magas, közepes vagy alacsony testhelyzetben gyakorolhatják. A nehézségi fokozat így a személy igényeinek és fizikai állapotának megfelelően állítható be. A forma megőrzi a támadás és védekezés harcművészetének aspektusait, és alkalmas a test felépítésére, az egészség fokozására és a betegség gyógyítására is. Ez a egészséget elősegítő tulajdonság tette a Yang T'ai Chi Chuan-t a mai világban a legelterjedtebb stílussá. Chengfu korán, 1936-ban, 53 éves korában elhunyt. A t'ai chi gyakorló és orvos, Mei Ying Sheng (梅应生), aki Fu Zhongwen közvetlen tanítványa volt, könyvében, a "Taijiquan és a hosszú élet" címűben rögzítette Zhongwen által mondottakat: "Miután tanárom (Yang Chengfu) dél-Kínába érkezett, hasmenéssel és hányással küzdött a víz és környezet szennyezettsége miatt. Nem sokáig volt infúzióra kötve, mielőtt elhunyt volna." A nyugati stílusú orvoslás képességei és technológiája az 1930-as években Kínában igen alacsony volt, ezért még egy kisebb betegség kezelése is hatalmas nehézség volt Kína sok területén. Yang Cheng Fu: "Fordulj és üss ököllel, majd vidd el a tigrist a hegyre" pózok Chengfu számos tanítványa és tanítványainak tanítványai továbbadta a Yang T'ai Chi Chuan-t az egész világon. Chengfu tanítványai közé tartoztak híres mesterek, mint például Tung Ying-chieh (董英杰) (1898–1961), Chen Weiming (陈微明) (1881–1958), Fu Zhongwen, Li Yaxuan (李雅轩) (1894–1976) és Cheng Man-ch'ing (郑曼青) (1902–1975). Mindannyian csoportokat alapítottak, amelyek ma is tanítják a t'ai chit. Ying-chieh híres volt életében azért, hogy legyőzött külföldi ökölvívókat nyilvános kihívó mérkőzéseken, és ő volt Chengfu fő asszisztens instruktora. Weiming tanár és tudós volt, aki könyveket írt, amelyek befolyásosak maradtak, és fontos referenciaként szolgálnak a t'ai chi chuanról a 20. század elején. Zhongwenről fentebb már szó volt. Yaxuan volt az, aki a Yang stílusú T'ai Chi Chuan-t tanította Kínában több ezer embernek. Man-ch'ing a legismertebb Kínaon kívül. Chengfu halála után lerövidítette és leegyszerűsítette a formákat, amelyeket megtanult, hogy hozzáférhetőbbé tegye őket több tanítvány számára. Bár a módosításai a legtöbb iskolában vitatottak, és nem fogadja el a Yang család, ő az első kínai mesterek egyike, aki t'ai chi chuant tanított a nyugaton. Chengfu fiai folytatták apjuk tanításait. Első fia, Yang Zhenming (杨振铭) (1910–1985), Hongkongban vezette be a Yang T'ai Chi Chuan-t. Második fia, Yang Zhenji (楊振基) (született 1921), a jelenlegi vezetője Chengfu családjának. Harmadik fia, Yang Zhenduo (楊振鐸) (született 1926), Szanhszi tartományban él, és a mai napig a legelőkelőbb Yang T'ai Chi Chuan családi tanár. Negyedik fia, Yang Zhenduo (楊振國) (született 1928), Handan városban, Hébei tartományban él.

GU LI-SHENG (1903-1978) ÉS CHI QING-SHENG (1948- )
4. GENERÁCIÓ ÉS 5. GENERÁCIÓ
Gu Li-Sheng, más néven Gu Lu Ping, a Qing-dinasztia Guangxi tartományának 30. évében, An Hui tartományban született. Öt éves korában követte nagybátyját, aki kínai orvoslást gyakorolt Nan Jingben, hogy tanulmányozza a kínai orvoslást és megélhetést szerezzen az emberek kezeléséből. Az 1920-as években Taiji Quan-t tanult a Yang-család Taijiquan-jának harmadik generációjától, Yang Shao-Houtól. Miután Yang Shao-Hou elhunyt 1930-ban, barátja, Gu Jing Zhang ajánlására Gu Li Sheng is tanult néhány évig Yang Cheng-Fu alatt.

Chi Qing-sheng – négy uncia eltérít ezer fontot

View more

GU LI SHENG életrajza részletesebben

View more

LIANG DE HUA (197X – )
6. GENERÁCIÓ
Liang Dehua Hongkongban született, jelenleg pedig Thaiföldön él. Az elmúlt 20 év során számos mesterrel tanult több harcművészetet, főként a Yang-stílusú Taijiquant és a Qi Gongot helyezve hangsúlyt. Liang Dehua Chi Qing Sheng mester belső tanítványa , és őt a sorozat hatodik generációjaként és az iskola kínán kívüli képviselője lett. 2017 óta Liang Dehua folyamatosan osztja meg tudását világszerte, szemináriumokat tartva Ázsiában, Európában és Dél-Amerikában. Továbbá elkezdett több külföldi tanítványt fogadni, hogy segítsen neki a szakértelmének világszerte történő terjesztésében.

Riport Sifu LIANG DE HUA-val

View more

Yang-style Tai Chi Chuan a Wikipedián
Amivel megismerkedhetsz:
Taiji Yang-stílusú hagyományos BIG FRAME 88 mozdulat
Ez az a forma, amelyet a Yang család több mestere tanított a nyilvánosságnak, és amely Yang Chengfu által vált a Yang család szabványos formájává. Ezt a formát "hat szekció nagy keret" (Da Jia Liu Lu) -nak is nevezik Gu Lisheng vonalában. Ez a forma az alapvető forma, amit a nyilvánosságnak tanítunk.
Taiji Nei Gong gyakorlatok
Számos Nei Gong gyakorlat létezik a Yang-stílusú Taiji rendszerben, beleértve a Yang-stílusú Taiji Ba Duan Jin-t, a belső gyakorlatok nyolc módszerét vagy a Gu Lisheng származású Lian Gong Ba Fa-t, és más különféle gyakorlatokat, mint például a Shi Jin Jing vagy a Tíz ín gyakorlatok stb.
Yang Stílusú 13 lépéses formagyakorlat
A 14-es Yang Forma az egyik legnépszerűbb és legelérhetőbb Tai Chi stílus, amelyet kifejezetten azzal a céllal fejlesztettek ki, hogy bárki számára elérhető legyen, kortól és fizikai állapottól függetlenül. A Yang stílus lényege a nagy, körkörös, és rendkívül kecses mozdulatokban rejlik, amelyek mindkét irányban egyensúlyt teremtenek, és lehetővé teszik a test és a lélek harmonizálását. A forma gyakorlása közben nem csupán a fizikai test erősödik, hanem a belső energiák, a Qi is kiegyensúlyozottá válik.
Ez a rövidebb forma, amely mindössze 14 mozdulatból áll, ideális lehetőség azok számára, akik gyorsan szeretnék megtapasztalni a Tai Chi előnyeit anélkül, hogy hosszú és bonyolult mozdulatsorokat kellene megtanulniuk. A 14-es Forma gyakorlása során hangsúly kerül az alapvető Tai Chi elvekre, mint például a relaxáció, a természetes mozdulatok, és a test súlypontjának finom változtatása. Az ilyen rövidebb formák, mint a 14-es, kiválóak az egészség megőrzésére, a rugalmasság növelésére, és a mindennapi stressz csökkentésére.
Yang Stílusú Tai Chi Legyező Forma
A Yang Stílusú Tai Chi Legyező Forma egyedi gyakorlatsor, amely a Yang stílus jellegzetes mozdulatait ötvözi a legyező kecses használatával. A forma a Yang Tai Chi-ra jellemző áramló, nyitott, és elegáns mozdulatokat tartalmazza, ahol a legyező gyakran nagy, kerek íveket ír le, miközben a mozgás finoman és folyékonyan áramlik. A forma lépései puhák és rugalmasak, akárcsak a macska lépte, a mozdulatok pedig olyan lágyak, mintha selyemszálat gombolyítanánk.
Ez a forma különösen hasznos a Tai Chi gyakorlásának kiegészítésére, mivel javítja a koordinációt, az egyensúlyt és az állóképességet, miközben a mozdulatok esztétikai élményt nyújtanak. A legyező forma dinamikus elemei nemcsak a hölgyek, hanem a férfiak számára is vonzóvá teszik ezt a stílust, mivel a forma gyakorlatok fejlesztik a belső energiák kezelését, miközben a mozdulatok eleganciája és folytonossága megmarad.
Ráadásul a Yang Stílusú Legyező Forma jó alapot ad a Tai Chi más fegyveres formáinak, például a kard, szablya és bot formák gyakorlásához is, mivel megtanítja a precíz, szándékos mozdulatokat, amelyek elengedhetetlenek a fegyveres formák hatékony végrehajtásához.
Ahogy haladunk a tanulás útján, minden új gyakorlat melyet megtanulunk, elő fogja segíteni a további gyakorlatok megértését, lehetővé téve az edzés előrehaladását.